0216123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 23 مرداد 1397 در ساعت 46 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
 
کالیبره کردن یا تنظیم باسکول و ترازو از مهمترین اعمالی است که پس از خرید دستگاه‌های اندازه‌گیری دیجیتال باید به پیاده شدن و اجرای دقیق آن توجه نشان داد. چراکه بد کالیبره شدن و تنظیم نادرست منجر به اندازه‌گیری و سنجش خطا خواهد شد؛ که در بدترین حالت، ممکن است خریدار را متحمل ضرر و زیان کند. برای اطمینان از انجام درست این عمل بهتر آن است که از یک کارشناس برای کالیبراسیون ترازو و باسکول یاری بگیرید؛ و چنانچه امکان حضور کارشناش وجود نداشت، از درست انجام دادن و آگاهی کامل از مراحل کالیبراسیون اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این موارد، به یاد داشته باشید که هرگونه جابجایی و تکان دادن دستگاه‌های اندازه‌گیری دیجیتالی، آن را نیازمند کالیبراسیون مجدد می‌کند. بنابراین بهترین محل را برای قرار دادن باسکول و ترازو انتخاب کنید تا مجبور به تغییر مدام جای آن نشوید. 
 
کالیبره کردن باسکول پند جزو آن دسته از کالیبراسیون‌هایی است که بایستی با حضور کارشناس انجام شود و انجام دادنش به دست مشتری ممکن نیست. چراکه نیازمند مهارت کافی و شناخت از قطعه و داشتن دستگاهی به نام پروگرامر (Programmer) است؛ این دستگاه در اختیار عموم مردم نیست و کار با آن تنها از عهده کارشناسان مربوط برمی‌آید. 
 
کالیبراسیون باسکول پند در بیشتر مدل‌های این شرکت جز در برخی مدل‌های جدید، به یک شکل انجام می‌شود. کالیبراسیون باسکول پند این‌گونه آغاز می‌شود که ابتدا بایستی دکمه عدد 3 را بر روی دستگاه بفشارید و نگه ‌دارید تا باسکول روشن شود. پس از روشن شدن باسکول و نمایشگر، ظرفیت باسکولی که خریداری کرده‌اید را با استفاده از صفحه کلید وارد کنید. برای مثال اگر باسکول 200 کیلوگرمی تهیه کرده‌اید، عدد 200 را وارد کنید. و به همین ترتیب برای ظرفیت‌های دیگر، عدد ظرفیت باسکول را وارد کنید. سپس بایستی به اندازه ظرفیت باسکول بر روی سینی وزنه کالیبراسیون قرار بدهید. اطمینان حاصل کنید که وزنه‌ها از وزنه‌های استاندارد کالیبراسیون باشند تا تنظیم باسکول به درستی انجام شود. پس از تهیه سنگ کالیبره و قرار دادنش روی سینی، دکمه X را بفشارید و پس از آن دکمه منها (-) را فشار دهید. پس از فشردن دکمه منها، باید عددی 5 رقمی بر روی نمایشگر ظاهر شود.
 
 
در این هنگام باید چیپست آی سی ایپرام، که حکم حافظه جانبی را برای باسکول دارد، از درگاهش بر روی بُرد دستگاه، که در کلگی یا روی علمک تعبیه شده است خارج کنید و داخل شیار مخصوص دستگاه پروگرامر، که کم و بیش شبیه شیار قرار گرفتن رم در کامپیوترهای شخصی است، قرار دهید. پس از قرار دادن آی سی در شیار مخصوص پروگرامر و تغییر وضعیت اهرم شیار در حالت عمودی، باید عدد 5 رقمی را وارد پروگرامر کنید. بسیار دقت داشته باشید که عدد صحیح وارد شود. چراکه در صورت وارد کردن اشتباه عدد، چیپست آی سی خواهد سوخت، و این به منزله از کار افتادن باسکول یا ترازو خواهد بود و باید آی سی را تعویض کرد. پس از آنکه عدد 5 رقمی صحیح را وارد کردید، پروگرامر به صورت خودکار عدد را در آی سی ذخیره می‌کند. سپس آی سی را از شیار پروگرامر جدا کنید و به محل قرار گرفتنش بر روی برد منتقل کنید.
 
توجه داشته باید که این روش کالیبراسیون باسکول پند برای ترازوهای دیجیتالی پند نیز اجرا می‌شود. وجود کارشناسی خبره برای تنظیم کردن باسکول و ترازوی پند در محل نصب الزامی است؛ سعی کنید از دستکاری خودسرانه باسکول و ترازوی دیجیتالی پند، به خصوص در مواردی که اطلاعی از نحوه کار و روش کالیبراسیون ندارید، خوداری کنید. سایت تجهیزات با داشتن کارشناسان خبره در امر کالیبراسیون باسکول پند، کالیبراسیون تمامی باسکول‌های خریداری شده در تهران و حومه را می‌پذیرد و کالیبراسیون باسکول‌های خریداری شده در شهرستان را نیز به نمایندگیها و همکاران حاضر در شهرستان‌ها می‌سپارد. 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()